לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון

Size: px
Start display at page:

Download "לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון"

Transcription

1 המפתחות ליציאה מהדיכאון מדריך מעשי מאת יאיא )יאיר( לובינגר מומחה לטיפול במשברי חיים בשיטת ניאו-הומונולוגיה )תמונה של המדריך דף פתיחה( לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון

2 לפני הכל אני רוצה לשתף אתכם איך גיליתי את המפתחות שבעזרתם יצאתי מהדיכאון שמי יאיא )יאיר( לובינגר בן 43, נשוי באושר, גר במושב ליד רחובות. לפני כ- 8 שנים, בגיל 35 מצאתי את עצמי מפוטר מהעבודה, גר בעיר שלא ממש אהבתי ונישואי עלו על שרטון. בהתחלה הייתי בטוח שהכול יסתדר, חשבתי שאני מספיק חזק, אבל מרגע לרגע המצב החמיר. הרגשתי מתוסכל, מפוחד ואבוד. כעסתי על עצמי שאני לא מצליח לחפש עבודה. לא הבנתי למה אני כל כך עצוב. למה כל מה שאני עושה לא מסתדר... הכול קרה כל כך מהר והרגשתי שאני נמצא על רכבת הרים. לא היה לי מושג מה אני רוצה לעשות בחיים ותהיות רבות לגבי המשך חיי התחילו לעלות בתוכי. לא ידעתי אם אני רוצה להמשיך בנישואי ולא ידעתי אם אני רוצה להמשיך לגור בחיפה. הכול היה נראה לי טפל וככל שלא הצלחתי להגיע להחלטות, כך החלו הדברים להידפק על דלתי בחוזקה. מצבי הכלכלי הידרדר במהירות, אשתי )דאז( ואני הפסקנו לתקשר אחד עם השנייה והתרחקתי מכל חברי ומשפחתי. בשלב מסוים, שאותו לא אשכח כל חיי, עמדתי במרפסת והתבוננתי בכאב על חיי. עצב גדול הציף אותי והתחלתי לבכות. בכיתי במשך שעות. האגו שלי התרסק. הרגשתי כישלון גמור, התביישתי וכעסתי על עצמי. כעסתי על הבחירות שלי ועל הקלפים הגרועים שחילק לי הגורל. לא הצלחתי למצוא טעם לחיים. הרגשתי בודד ומסכן. מאותו יום החל תהליך של התנתקות מן העולם, כולל חברים ומשפחה. לא רציתי לדבר עם אף אחד, התביישתי במצב שלי. ניתקתי את הטלפון ולא יצאתי מהבית במשך חצי שנה. הייתי שרוע בבית, ללא כוחות וללא חשק לקחת חלק פעיל בחיים.

3 מגיל מאוד צעיר אני זוכר שפחדתי להשתגע ובהתחלה הייתי בטוח שזה מה שקורה לי. הייתי בטוח שהפחד הכי גדול שלי מתממש! תחושת חוסר שליטה מוחלטת ליוותה אותי בכל התקופה, כמו תהום עמוקה ללא תחתית. לא תיארתי לעצמי שניתן להגיע לעצב כזה, זה מפחיד. אחרי חצי שנה, כשראיתי שאני לא משתגע, התחלתי להבין שאני זקוק לעזרה דחוף. פניתי לפסיכיאטר ובפעם הראשונה בעצם קיבלתי שם ואבחנה למצב שלי - דיכאון. בהמלצתו, התחלתי לקחת כדורים נגד דיכאון. מעולם לא חשבתי שאני אזדקק לכדורים על מנת לתפקד. עצם המחשבה שאני אהיה זקוק לכדורים פסיכיאטרים, התחושה שאני פגום והסטיגמה שהייתה לי על פסיכיאטרים וכדורים ריסקה לי את מעט האגו שנשאר. לאחר כשלושה חודשים הכדורים עבדו, התחלתי להרגיש יותר טוב וחזרתי לאט לחיים. לא ידעתי כלום על דיכאון, אבל ידעתי בבירור - דרוש פה שינוי! התגרשתי, טסתי להודו וחזרתי לגור במושב ילדותי. הייתי בטוח שכל הדבר הזה שנקרא דיכאון עבר לי והתחלתי להתמודד עם החיים מחדש. מצאתי עבודה, מצאתי מגורים והתחלתי לחפש זוגיות. ואז שוב מצאתי את עצמי נטול כוחות פיזיים ונפשיים. הפעם הבנתי מיד מה קורה לי ומיהרתי להסתגר בחדר ילדותי בבית הוריי. בן 36 ללא עבודה, ללא בת זוג, ללא רכב, סגור בחדר ולא מתפקד. התחושה הייתה קשה מנשוא. אז התחלתי לעקל את המצב שלי, הבנתי שאני בבעיה, הבנתי שלמעשה שום דבר לא השתנה ואני חייב למצוא לעצמי פתרון אמיתי. כשהפסיכיאטר הסביר לי, שכנראה אאלץ להמשיך וליטול כדורים למשך כל חיי, הזדעזעתי.

4 המחשבה שאזדקק לכדורים כל חיי לא הייתה מקובלת עלי! לא הבנתי איך בלי בדיקות רפואיות, בלי להציע חלופות, בלי לתת תקווה נותנים קביעה כזאת גורלית. זאת גזירה לא עזרה! עם כל נפלאות הכדור, יש לו גם תופעות לוואי קשות: תחושת ניתוק מהרגש, חוסר חשק מיני, נדודי שינה, חרדה ועוד רשימה ארוכה. שלא נדבר על כך שהכדור לא סייע להקלת תחושת הכישלון שלי. ואז התחילה להתגבש אצלי ההבנה שהכדורים לא באמת פותרים את הבעיה. החלטתי להתמקד בחיפוש פתרון. התחלתי לקרוא מאמרים, הלכתי לטיפולים מסוגים שונים ושאלתי כל אחד שפגשתי מה הוא מכיר ומה הוא יודע. שאלתי הרבה אנשים ואז מישהי סיפרה לי על שיטת ניאו-הומונולוגיה )לשעבר ניאו-פסיכולוגיה( שאותה פיתחה יהודית אורניה-מילוא. מהרגע שהתחלתי לעבוד עם יהודית, חיי השתנו לטובה במהירות. מצב הרוח הטוב והכוחות חזרו אלי, חזרתי להיות אני. כעבור שלושה חודשים מצאתי עבודה קבועה שאהבתי. לאחר כחצי שנה הייתי ללא כדורים. תוך שנה מצאתי זוגיות חדשה שכיום היא אשתי. אם שנה לפני כן הייתם מספרים לי שבתוך זמן כה קצר ניתן יהיה לשנות ולהפוך את חיי למסופקים ומאושרים ללא כדורים, לא הייתי מאמין לכם שזה אפשרי. מזה כ- 5 שנים אני מטפל בהצלחה רבה, בשיטת ניאו-הומונולוגיה בסובלים מדיכאון. באמצעות השיטה טיפלתי במספר רב של אנשים אשר עשו מהפך בחייהם, יצאו מהדיכאון והתקדמו לעבר חיים יותר מאוזנים, מסופקים ומאושרים. למה החלטתי לכתוב את המדריך הזה? במשך 4 שנים למדתי את שיטת ניאו-הומונולוגיה וטיפלתי במעל למאה מקרי דיכאון בהצלחה רבה. כשאני אומר הצלחה רבה אני מתכוון לכך שאותם אנשים חיים היום - ללא כדורים וללא דיכאון!

5 זה היה פשוט מדהים לראות את המטופלים שלי מצליחים אחד אחרי השני לצאת מהדיכאון ואני עדיין מתרגש כל פעם מחדש כשמטופל יוצא בחזרה לחיים עם ארגז כלים משודרג שמקנה לו פרספקטיבה חדשה על עצמו ועל עולמו. זו הסיבה שהחלטתי לחלוק את הידע הרב שצברתי במשך שנים רבות, בתקווה שידע זה יחסוך לכם זמן, תסכול, כאב, כסף ויקצר לכם את הדרך אל מחוץ לדיכאון. אני רוצה להתחיל בזה שאשתף אתכם במקרה של ליאת )שם בדוי( ליאת - מנהלת לקוחות, נשואה + 2, מתגוררת במרכז. ליאת הגיעה אלי עם דמעות בעיניים. היא בדיוק חגגה את יום הולדתה ה- 42 ואובחנה כמי שנמצאת במצב של דיכאון קל. ליאת הייתה בטוחה שבשלב הזה של חייה, שהיא תהיה בשיאה. אבל למעשה, מצאה את עצמה עדיין מתוסכלת, מבולבלת וששום דבר לא מצליח לה. מצב רוחה היה מדוכא, בעיות עם הילדים, בעיות עם הבוס בעבודה ובנוסף נשירת שיער ובעיות בבלוטת התריס. התסכול הלך וגבר עוד יותר ככל שחוסר שביעות רצונה מנישואיה הלך וגדל. היא הרגישה שהיא לא ממצה את עצמה, ותחושת תקיעות וייאוש אפפה אותה. מצב זה הקשה עליה לנהל את חייה בשלווה, מצבי רוחה היו קשים ובקושי רב הצליחה להחזיק את מעמד בעבודתה. בפגישתנו הראשונה היא סיפרה לי שהיא לוקחת כדורים נוגדי דיכאון כבר מספר חודשים. כמו כן התנסתה בטיפולים אלטרנטיביים )כגון דיקור ופרחי באך(. בנוסף עברה בדיקות רפואיות מקיפות שלא הצביעו על ממצא ספציפי. ככל שעבר הזמן ליאת הבינה שלבד היא לא תצליח לפתור את המצב שלה והחלה להתעניין ולחפש פתרון למצבה. חברה, שבעלה טופל אצלי לפני מספר שנים, הפנתה אותה אלי ולמחרת היא כבר הגיעה לפגוש אותי.

6 לפני שנמשיך לסוף הסיפור של ליאת אני רוצה שנבין קצת מה זה מצב דיכאוני. אז בואו נשפוך קצת אור על הדבר הזה שנקרא דיכאון דיכאון הוא למעשה ירידה מאסיבית של רמת האנרגיה במוח. המוח הינו זה אשר גורם לכל מערכות הגוף לפעול באמצעות היותו וסת של הורמונים וכימיקלים. כשאנחנו מאוהבים המוח מזרים אל הגוף כימיקלים כגון נוראדרנלין ודופמין הגורמים לנו לתחושת התעלות, שמחה ואופוריה. כשאנחנו בדיכאון המוח מפסיק להזרים אל הגוף כימיקלים כגון: סרוטונין ונוראדרנלין, הגורמים לנו לכל התחושות הלא טובות שאנחנו חווים. כיוון שהמוח הוא המפקד הראשי ומבחינתו הישארות ללא אנרגיה אינה אפשרות, הוא ידאג להשבית מערכות זוללות אנרגיה )אם צריך( והעיקר שלו - למוח, יהיה מספיק על מנת לשרוד. משום כך, מי שחווה דיכאון, סביר שיחווה גם ירידה באנרגיה שיש לו בגוף, ירידה ביכולת לבצע דברים שבעבר נהג לעשות ללא בעיה, ירידה בכושר החשיבתי, ירידה בחשקים )לא מתחשק לעשות דברים( ועד לרמה שבה האדם פשוט לא מסוגל לעשות כלום חוץ מלשכב במיטה. כל זאת משום שהמוח לקח את האנרגיה מהגוף על מנת לשרוד. למה זה קורה לי? דיכאון הוא תהליך שנבנה במשך שנים ומתפרץ במקרים רבים על ידי טריגר )מאורע משמעותי(. לאורך שנים, לרוב, מילדות ועד למועד אירוע הטריגר, צורת המחשבה של האדם הסובל מן הדיכאון הייתה: * חשיבה שלילית * ביקורת עצמית * אשמה * שיפוטיות עצמית * תחושת כישלון * חוסר סיפוק * חוסר יכולת לזהות הישגים * תחושת ערך עצמי נמוכה? אדם שאוחז בצורת חשיבה ובתכונות אלו או דומות, ינסה רוב חייו להוכיח את עצמו כמוצלח וראוי. ולכן הוא יחפש סיפוק והערכה מהסביבה באופן מתמיד. הפרדוקס הוא, שלא משנה מה הוא עושה הוא עדיין מרגיש שהוא כישלון.

7 כל הניסיונות הללו לרצות את הסביבה במטרה לקבל הערכה, אהבה או הכרה גוזלים מן האדם המון אנרגיה. אנרגיה זו עם השנים, הלכה ופחתה אצלו עד שהגיע יום אחד הטריגר אשר הוביל לפרוץ הדיכאון. הטריגר יכול להיות כל מצב שמופיע בחיינו בהפתעה ואין לנו כלים להתמודד איתו. לדוגמא: תאונה, גירושין, בעיות בעבודה וכו. זה הקש ששבר את גב הגמל. כשאין מספיק אנרגיה כל דבר יכול להפיל אותנו. כשאין מספיק אנרגיה ולאדם יש צורת חשיבה שלילית )כפי שציינתי למעלה( אז כשמגיע הטריגר - מגיע הדיכאון. מה הדיכאון בא ללמד אותי? מצב של דיכאון בא לעצור אותנו ולומר לנו - יש צורך במילוי דחוף של אנרגיה! ככה אי אפשר עוד להמשיך!? ללא ידע מתאים לגבי ניהול ושימור האנרגיה שבגוף, האנרגיה תתמלא ותתרוקן לסירוגין ובמחזוריות כזו או אחרת, וזו הסיבה שרוב האנשים יחוו תקופה טובה ולאחר מכן שוב תקופת דיכאון )אפיזודה(. גלים אלו משתנים מאדם לאדם, בעקבות הידע שרכש לגבי אופן תפיסתו את החיים. הידע או התפיסה שלנו על החיים מהווה מרכיב אלמנטארי ליציאה מהדיכאון. כשאנחנו רוצים להשיג תואר אנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות. בגרות, פסיכומטרי, מבחני קבלה ותואר. לוקח מספר שנים ולבסוף יש לנו ביד תואר נכון זה ברור! אבל מה אני צריך לעשות בכדי להיות מאושר? מישהו יודע? לימדו אותנו את הנושא הזה איפשהו? סביר להניח שלא. אז איך נוכל להיות מאושרים? איך נשיג אושר? מהם הצעדים? זו הסיבה שהכנתי עבורכם את 8 המפתחות ליציאה מהדיכאון. מפתחות אלו הנם תמצית של ידע רב עוצמה שהוביל אותי ורבים ממטופלי בדרך להחלמה. אם לא תהיו בדיכאון תהיו מאושרים נכון?

8 המפתחות ליציאה מהדיכאון מה שאתה חושב אתה צודק! אם אתה חושב שלא ניתן להחלים מדיכאון אף פעם ושרק כדורים יכולים לעזור לך אתה צודק! אם אתה חושב שאין מצב שאתה חי כל החיים עם כדורים ושחייבת להיות דרך שתעזור לך ואתה תמצא אותה- אתה צודק! כלומר, לצורת החשיבה שלנו יש את הכוח המכריע לייצר עבורנו את המציאות הרצויה. אם אנו מאמינים בכל ליבינו שאין דרך לצאת מדיכאון, הרי שלא נמצא את הדרך כי אנו לא באמת מחפשים. זה עובד בצורה מאוד פשוטה. אם אנו באמת רוצים להחלים אנו חייבים להתחיל להאמין שקיימת דרך להחלים מדיכאון ואין סיבה שלא נמצא אותה. לפני מספר שנים הגיע אלי מטופל שאמר לי: אני סובל כבר מספר שנים מדיכאון קל, ניסיתי כל שיטה אפשרית וכלום לא עובד עלי. שאלתי אותו אם הוא חושב שאני יכול לעזור לו והוא ענה: לא חושב, אבל המליצו עליך אמרתי לו שהדבר ראשון שהוא חייב לעשות זה להגיד את המשפט הבא כל יום הטיפול עובד עליי בקלות. אתם יודעים מה קרה? הוא שלח לי SMS שהוא מרגיש מצוין ולא חזר מעולם. שנו את המחשבה ואמרו לעצמכם יש פתרון עבורי ואני אמצא אותו. לקיחת אחריות מלאה על עצמנו בקבוצה האחת נמצאים אלו שלא לוקחים אחריות על הדיכאון ומאשימים את סביבתם, את אלוהים, את זה שאין להם כסף, את בן הזוג ועוד. כאשר אנו מדוכאים חשוב להבין שהיחידים שסובלים מהמצב הם אנחנו. אני

9 פוגש אנשים רבים שנמצאים במצבים קשים ורובם מאשים את המצב, הסביבה, ההורים וכו, אבל לרגע לא עוצרים לחשוב מהו חלקם שלהם ביצירת המצב. ללא לקיחת אחריות אנו הופכים להיות הקורבנות המושלמים. בקבוצה השנייה, נמצאים אלה שמאשימים את עצמם בכל דבר, אני לא מספיק טוב ולכן זה קרה לי, וכו... כך אנו הופכים להיות האשמים האולטימטיביים. הפתרון מתחיל רק כשאנחנו לוקחים אחריות ומפסיקים להאשים את הסביבה או את עצמנו. זוהי אחריות- ללא קורבנות וללא אשמה. רק כך אנו באמת מתחילים להתייחס לבעיה ממקום אובייקטיבי ואמיתי, מה שמאפשר להתמקד בבעיה כאתגר ולא כקושי, ממקום של חיפוש פתרונות ולא של האשמות. זה המפתח להחלמה. קחו אחריות על גופכם ורגשותיכם משום שרק אתם יכולים לקחת אחריות על עצמכם. לשתף כל אחד שיכול לעזור ברגע שהפסקנו להאשים את הסביבה ואת עצמנו והבנו שיש פתרון עבורנו, אנו פנויים למצוא את המטפל ואת שיטת הטיפול המתאימה עבורנו. כל אחד זקוק למשהו קצת שונה. על מנת למצוא את הפתרון חשוב לעשות מחקר, לשאול אנשים, לקרוא על הנושא וללמוד על המצב. אולי לחפש מישהו שהחלים מדיכאון ולהבין מה הוא עשה על מנת להחלים. תתחילו לשתף, אל תתביישו. לצערי, אנשים רבים בשלב הזה מתביישים לספר על הבעיה שלהם. הם חושבים שהם פגומים והם מתביישים בעצמם. אל תתביישו מאף אחד. דיכאון הוא בסך הכול מצב זמני והפיך שבו משהו לא מתפקד ויש למצוא פתרון עבורו. אנשים שמתביישים בבעיה שלהם מרחיקים את הפתרון כי הם עסוקים במה שהסביבה רואה ולא בלמצוא פתרון בכל מחיר. אני ממליץ למצוא ולהתמיד עם מטפל שיש לו את הידע והכלים הנחוצים על מנת להנחות אתכם להתמודד עם האתגר הניצב לפניכם.

10 חשוב שיהיה ביניכם לבין המטפל חיבור טוב, שתרגישו בנוח לשאול כל שאלה ושיהיה לכם ברור מה התהליך כולל. מטפל שגורם לכם לתחושה לא טובה לא יוכל לקחת אתכם ליעד המבוקש. סבלנות כלפי תהליך ההחלמה לאחר שמצאנו את השיטה ואת המטפל הנכון עבורנו אנו מתחילים את תהליך ההחלמה. שלב זה מזמן אתגרים לא פשוטים הדורשים מאיתנו להתעלות על עצמנו ולשנות את דרכינו. במקביל, החיים ממשיכים ואיתם אתגרים יומיומיים נוספים. דבר שמביא אותנו כמובן לייאוש, נוסף לעייפות וחוסר חשק להתמודד. ברגעים אלו אנו בטוחים שכל מה שאנחנו עושים לא באמת עוזר והנה, יש לנו עוד ועוד ועוד הוכחות לכך. אז תראו, ליצור שינוי לוקח זמן! האם כשנולדנו כבר ידענו לדבר? וכשהיינו בגן כבר ידענו מהם שברים עשרוניים? לא. אז למה שנדע לעזאזל, איך להתמודד עם דיכאון וכמה זמן זה לוקח? תנו לעצמכם את הזמן ללמוד איך לעשות את שינויי ההרגלים הנחוצים. תנו לעצמכם רגע כדי לעכל את המצב ולקבל החלטות מה לעשות כדי לצאת ממנו. זכרו - כל שינוי הינו תהליך שלוקח זמן. חשוב לי שתבינו שהתפיסה שלנו את מושג ה זמן היא לא הגיונית. בפרט בזמנים מודרניים כמו היום. אנחנו נמצאים בתקופה טכנולוגית, שבה המהירות היא הכרחית. מייל נשלח ברגע זה בקצה אחד של העולם ותוך פחות משניה הוא מתקבל אצל מישהו בקצה השני. פקסים, טלפונים, סקייפ, הכול מהר, עכשיו, יותר... אבל מה לעשות שהגוף עובד אחרת?

11 הגוף שלנו לא עבר שינוי טכנולוגי ויש לו את זמן ההחלמה שלו. כל לחץ שאנחנו מפעילים על עצמנו ועל הגוף רק מרחיק את ההחלמה. תהיו סבלניים, תהיו נחמדים אל הגוף שלכם והכי חשוב אל תשוו את עצמכם לאחרים ותפסיקו לשפוט את עצמכם- פשוט תרפו. לחבק את השינוי הרבה אנשים רוצים שהדיכאון פשוט יעלם, אבל הם לא באמת מוכנים לשנות משהו בחייהם על מנת שזה יקרה , שנים חיינו בדרך מסוימת ופתאום בום - דיכאון! יותר קל לנו לחשוב שאין קשר, שפשוט חילקו לנו קלפים לא טובים. אבל האמת היא, שלכל דבר שאנחנו עושים בחיים יש תוצאה. בלי לעשות טסט לא יהיה לי רישיון נהיגה, בלי לצבור ניסיון בעבודה לא אתקדם. כך גם בכל הקשור למצבנו הבריאותי והנפשי. אנחנו חייבים ללמוד איך להבריא את עצמנו וזה מחייב אותנו לעשות שינוי. לא שאני חושב שמישהו מאחל לעצמו דיכאון או מחלה כזו או אחרת, אבל בתת המודע, מבלי לשים לב, אנו עושים את הדברים בחיינו מתוך סטרס, קושי, עצבים, כעס, תסכול ובכך שוחקים את גופינו. לצערי, התוצאה של כל זה היא כמעט תמיד מחלה. סטרס הוא הגורם מס 1 בעולם למחלות. לכן חשוב מאוד ללמוד כלים חדשים על מנת לשמור על גוף ומוח בריאים. זכרו, השינוי הוא הכרחי להחלמה. ללא שינוי לא נגיע לתוצאות חדשות. מי שפועל כל הזמן באותה הדרך, תמיד יגיע לאותן תוצאות. אבל מה אם התוצאות האלו הביאו לו דיכאון? כדי להגיע לתוצאה אחרת יש לשנות את הדרך- את החשיבה, את ההרגלים וההתנהלות. אחרת, לא תתאפשר יציאה מהדיכאון. שימו לב, הדיכאון בסך הכול בא כדי לגרום לנו לעצור ולחשוב על אותם הדברים שאנחנו לא עושים נכון. הוא בא כדי לתת לנו הזדמנות פז לבחון את חיינו, לשנות את הדפוסים שלנו

12 ולשנות את התפיסה שלנו על החיים. לכן, חבקו את השינוי כי הוא מפתח הכרחי להחלמה. מה לעשות עם הכדורים אני לא נגד כדורים. להיפך, יש מצבים שבהם כדורים עושים עבודה נהדרת. אבל בואו לא נשלה את עצמנו- הם פותרים את הסימפטום ולא את הבעיה. הכדור אכן מקל על הבעיה בכך שהוא מספק תחליף זמני או עצירה של מצב מסוים אבל אם הבעיה לא תטופל בהתאם המצב יחמיר עם הזמן. נניח שאני בדיכאון, אם אני לוקח כדור נגד דיכאון אני חווה הקלה משמעותית בתסמיני הדיכאון וחושב שזהו, הכול עבר. אבל כשאחליט שאני רוצה להפסיק את הכדורים אני עשוי לגלות שהחיים נשארו אותו דבר ואותם דברים שמדכאים אותי, מכעיסים אותי ומייאשים אותי נשארו בדיוק כפי שהיו קודם, כלומר - כלום לא השתנה. ואם כלום לא השתנה ולא למדנו כלום מהדיכאון שחווינו, ולא רכשנו לעצמנו כלים חדשים להתמודדות עם החיים, אז יש סיכוי סביר שנשקע בדיכאון נוסף וכך הלאה. לכן, אני ממליץ לקחת כדורים במקרה של חוסר תפקוד על פי התייעצות עם פסיכיאטר טוב. הכדורים עוזרים ומקלים מאוד על הסימפטומים אבל חשוב לא פחות, לקחת את הכדורים בשיתוף עם הדרכה נכונה שמקנה כלים ופרספקטיבה חדשה לחיים. להפסיק לספק לדיכאון את הכוח אנו נוטים לתת לדיכאון שלנו יותר מדי כוח עלינו. למשל, רובינו חושבים שמה שיש לנו הינו מקרה מורכב שאין לו פתרון ואנו מייחסים יותר מדי חשיבות למקרה ולדיכאון הספציפי שלנו. אנחנו מתרצים את מצבנו בכל מיני דרכים, ובכך נועלים את יכולתנו באמת

13 לשנות ולפתור את הבעיה. ואני אומר לכם, מניסיון, אל תתנו כוח לדיכאון שלכם, תפסיקו לנכס אותו אליכם. הוא בסך הכול הגיע כדי להראות לכם שמשהו חייב להשתנות. כל מה שיש לכם כבר היה למישהו אחר, אז בבקשה תפסיקו לחשוב שאצלכם זה אחרת או שהמצב שלכם הרבה יותר מסובך. תבינו שבחשיבה הזאת אתם מקבעים את הדיכאון ואת המצב! האמינו ביכולות שלכם להירפא. תנו כוח לבריאות שלכם. המוח הוא מספר סיפורים במוח יש לנו חלק קטן אשר נקרא לו - תקליט. רובנו פועלים על פי התקליט רוב הזמן. התקליט הוא מספר הסיפורים. הוא זה שמספר לנו את תפיסת חיינו. תפיסת חיינו התעצבה והוקלטה בתקליט על סמך חוויותינו מרגע שנולדנו עד גיל 12. מאז התקליט רץ בלופ. הוא ממשיך לספר לנו את סיפור חיינו דרך חזרה על מה שהוקלט בו עד גיל 12. על זה נאמר הוא כמו תקליט שרוט. זאת הסיבה שאנחנו כל הזמן חווים את אותם חוויות. כמה פעמים שאלנו את עצמנו איך זה קרה לי עוד פעם? הסיבה לכך נעוצה בסיפור שהתקליט מספר לכם. הבעיה הגדולה עם התקליט היא שהוא לא רואה את המציאות כמו שהיא. הוא כל הזמן רואה את מה שחסר. הוא מתרכז בעיקר בדרמות ולא בשמחות. התקליט הוא שקרן! הוא מספר לנו סיפור ישן בזמן שאנחנו כבר התקדמנו ונמצאים במקום אחר. לכן, על מנת ליצור שינוי אמיתי חשוב להפסיק להקשיב לו. אתם יכולים לכתוב סיפור חדש ולהקליט אותו. כשהיינו ילדים לא הייתה לנו אפשרות להחליט מה יוקלט בתקליט. אז למה אנו עדיין מאמינים למה שהוקלט לפני כל כך הרבה שנים? אמרו לנו, למשל, שאנחנו טיפשים ומאז אנחנו מרגישים לא חכמים במיוחד. לא עצרנו ולו לרגע לבדוק מי אמר לנו את זה? לא בדקנו אם הוא יודע בכלל מהי חכמה או למה הוא אמר לנו את מה שאמר.

14 רוב הסיכויים שאם נבדוק נגלה שהוא לא שם לב למה שיצא לו מהפה, ושהוא לא באמת חשב את מה שאמר עלינו, והאבסורד הוא שאנחנו הם אלה שבגיל 40 עדיין עובדים לפי התקליט שהוקלט כשהיינו ילדים. זה לא הגיוני בכלל. אז זה הזמן לשנות את הסיפור שמתנגן לנו בראש, זה הרגע להקליט אלבום חדש! אלו היו 8 המפתחות ליציאה מהדיכאון ועכשיו אני רוצה לספר לכם קצת על ניאו-הומונולוגיה, אבל לא לפני שנסיים את הסיפור של ליאת. לאחר שלמדנו קצת על מרכיבי הדיכאון יהיה לנו יותר קל להתחבר לבעיה של ליאת, שמקורה בדרך ההתנהלות של ליאת בחיים. התקליט שלה היה מלא תפיסות מוטעות, שהובילו אותה בסופו של דבר למצבים לא רצויים. היא הגיעה למקום ממנו פחדה. חוסר שביעות רצון מחייה, בעיות עם הבוס ובעיות בזוגיות. כאן המקום להדגיש שמהלכים שאנו עושים בחיים מביאים אותנו לתוצאה מסוימת בחיים. אם עלינו על אוטובוס לאיילת, בסוף המסע נגיע לאיילת, ללא קשר לדרך עצמה )פנצ רים, עצירות מנוחה או המתנה בתחנה( בסוף נגיע לאילת. זה לא שליאת רצתה להגיע למקום שאליו הגיעה, אך דפוסי החשיבה שלה )התקליט( הם אלו שהביאו אותה לתוצאה, מבלי שהיא היתה מודעת לכך. לליאת פשוט היה חסר ידע. היא לא ידעה איך עושים שינוי ומגיעים לתוצאות אחרות ממה שהייתה רגילה. לאחר שעברה הדרכה של חצי שנה הכוללת שינוי דפוסי חשיבה, כלים לשימור הדפוסים החדשים וידע רב בנושא איזון, סיפוק והחלמה היא הצליחה לייצר את השינוי בקלות. התוצאות היו מרתקות, תוך חודשיים ליאת כבר הייתה במקום חיובי עם עצמה והחלה לגרום לשינוי אמיתי בחייה. תוך 6 חודשים היא מצאה את עצמה מייצרת עבור עצמה מציאות עם חוויות חיוביות, סיפוק מהעשייה שלה, עבודה טובה יותר ונשירת השיער נעצרה.

15 אז מהי שיטת ניאו-הומונולוגיה? את השיטה ששינתה את חיי פיתחה אישה יקרה בשם יהודית אורניה-מילוא. יהודית פיתחה את השיטה בעקבות 38 שנות מחקר, שהוביל אותה להבנת הרשת המורכבת של הקשרים שבין מוח, גוף ונפש. שיטת ניאו-הומונולוגיה רואה בקשר ההדוק שבין השלושה, את המרכיב המכריע לתוצאות של חיינו. רכיב קטן במוח, הממוקם בחלל הראש הינו הפקד הראשי, הנווט, המתרגם והשופט שלנו. הוא זה שמכתיב איך ייראו הדברים. לתרגומים של רכיב זה אנו קוראים דפוסי חשיבה. דפוסי החשיבה שלנו הם תוצאה של כל מה שלמדנו מהבית ומהסביבה מגיל 12-0 שנים. ניאו-הומונולוגיה עוסקת בשינוי דפוסי החשיבה אשר מעכבים אותנו מלהגיע לתוצאות הרצויות עבורנו. הכלים הנלמדים בשיטה הינם חדשים ומשני חיים! הפשטות וההיגיון שולטים בכל כלי וכלי שהשיטה מציעה. הידע החדש שנרכש מוטמע במערכת ונשאר איתנו לתמיד. הכול פשוט, מעשי, הגיוני כך שכל אחד יכול ליישם לבד. ניאו-הומונולוגיה הינה השיטה היחידה כיום, שמסוגלת לספק הסבר מקיף כיצד דפוסי החשיבה שלנו משפיעים על חיינו ברמה הפיזית )מחלות( וברמת חיי היומיום )עבודה מתאימה, זוגיות נכונה, מערכות יחסים, משפחה וכו (. כמו כן, השיטה מלמדת אותנו כיצד לנהל את רמות האנרגיה שלנו ובכך לשמור על איזון ובריאות טובה. הטיפול בנוי בצורה של שיחות בין המטפל למטופל, בפגישה אישית, שבועית, במשך כשעה.

16 עכשיו אני רוצה לשתף אתכם במספר מקרים מייצגים של לקוחותיי )שמות בדויים( איילת הגיעה אלי מיואשת, בגיל 38, גרושה+ 2, גרה במושב במרכז הארץ ועוסקת בטיפול הוליסטי. שנים שהיא סירבה להאמין שהיא סובלת מדיכאון, עם כל המודעות שלה כמטפלת. במשך 8 השנים שהיא סבלה מדיכאון קשה, היא ניסתה לטפל בעצמה בכל מיני דרכים. כשהיא הגיעה אלי היא הייתה ללא כוח פיזי ונפשי. הדיכאון השפיעה על כל מהלך חייה. היא סבלה מכאבים בכל הגוף, נוקשות ומצבי רוח קשים. הדיכאון הקשה עליה לעבוד, לתפקד בחיי יום יום, וכמובן להכיר בן זוג חדש. היא ניסתה שיטות רבות במהלך השנים, קונבנציונאלית ואלטרנטיביות. היא הייתה רגע לפני ייאוש טוטאלי עד ששמעה עלי ועל שיטת ניאו-הומונולוגיה מחברה לעבודה. כשאיילת פנתה אלי היא הייתה מאוד סקפטית. לאחר שלוש פגישות הסברתי לה שהדיכאון שהיא מצויה בו נובע מחוויה שחוותה בילדותה, שגרמה לביקורת עצמית ואשמה והם שהביאו לירידות האנרגיה שהיא חווה. איילת התמלאה תקווה כשהבינה שניתן לתקן את כל אלה על-ידי רכישת כלים חדשים, שבאמצעותם תוכל לייצר שינוי בדפוסי החשיבה הישנים שלה. היא התגייסה למשימה והחלה ללמוד דרך חיים חדשה המשנה את דפוסי החשיבה. תוך חודש היא כבר החלה לחוש הקלה משמעותית בחלק מן הסימפטומים. הכאבים בגוף פחתו משמעותית ורמת האנרגיה שלה עלתה. תוך חצי שנה היא חזרה לתפקוד מלא וחזרה לעבוד. איילת חוגגת כיום 4 שנים שקטות ובריאות ומברכת כל יום שעשתה את הצעדים שהביאו להחלמתה. כל יום שאתה סובל מדיכאון זה נצח, אל תחכה שהדיכאון ינצח אותך, בוא ללמוד כיצד להחלים ולהיות מסופק ומאושר!

17 מאיה, רווקה בת 27, עוסקת בפרסום, גרה בתל-אביב. כשמאיה אובחנה בדיכאון קל היא הייתה בטוחה שזה סוף העולם ושהכול אבוד. היא הייתה בטוחה שאף גבר לא ירצה להכיר אותה ושיהיה לה קשה מאוד להתמיד בעבודתה שאותה גם כך לא ממש אהבה. כשנפגשנו היא הייתה כבר שנתיים מטופלת בכדורים ולאחרונה הרגישה שהיא מתדרדרת בחזרה לדיכאון ושהם לא עוזרים לה. ביום יום היא שמה לב שמתפתח אצלה קושי בתקשורת עם החברים, עם הממונים עליה בעבודה ועם המשפחה. מאיה הייתה ערנית למצבה והחלה לחפש פתרונות משום שהבינה שמשהו חייב להשתנות. לפגישה איתי היא הגיעה אחרי שקראה מאמר בעיתון. מהר מאוד במהלך הפגישות שלנו התבררו לנו הנסיבות שהביאו לדיכאון שלה. בילדותה, נאמרו לה משפטים כגון: את פוטנציאל לא ממומש וזה חבל, את עצלנית ולא תגיעי ככה רחוק. כתוצאה מכך מאיה הפכה להיות מאוד ביקורתית כלפי עצמה ואפילו כשהיא נחה היא תמיד הרגישה שהיא עצלנית. הביקורת העצמית הגבוהה ביחד עם תחושת חוסר סיפוק מתמשכת גרמה למוח להתעייף ולהפסיק לייצר כימיקלים כגון סרוטונין. מאיה התמידה והפנימה את עקרונות השיטה, ביצעה את התרגילים ותוך מספר חודשים היא מצאה את עצמה מרוצה יותר. לאחר כ- 7 חודשים, היא מצאה משרה מתאימה יותר עבורה והחליפה את עבודתה. במקביל החלה גם בחיפוש בן זוג באופן רציני יותר. תוך פחות משנה ניתן היה לומר שמאיה יצאה מהדיכאון וכעבור שנה היא הפסיקה לקחת את הכדורים. התובנות והכלים שהיא רכשה הם שלה לתמיד והם מבטיחים את המשך התפתחותה החיובית. אם קראתם עד כאן אני מניח שיש לכם כבר לא מעט שאלות. אנסה לענות על חלקן. *כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות אך הפניה הינה לנשים וגברים כאחד.

18 מה ההבדל בין שיטת הניאו-הומונולוגיה לבין קואוצ ינג? קיימות כיום שיטות רבות העוסקות בבניית ארגז כלים לחיים. שיטת הקאוצ ינג מתמקדת בשיפור ארגז כלים מונחה מטרה. בשיטה זו לומדים את הצעדים לקראת המטרה עד ההגעה ליעד. ברגע שהאימון מסתיים עדיין נאלצים להתמודד עם אתגרים רבים ורוב הסיכויים שנחזור לפעול מאותה נקודת השקפה ישנה שהייתה לנו. ניאו-הומולוגיה הינה שיטה מקיפה, העוסקת באבחון ושינוי תבניות החשיבה המגבילות אותנו ומלמדת אותנו כלים חדשים המתאימים לכל מצב שבו ניתקל בהמשך דרכינו. בשיטת ניאו-הומונולוגיה אנו לא עוסקים במטרה אחת בלבד, אלא בשינוי מקיף, הכולל את כל תחומי חיינו. תוך כמה זמן אני אראה תוצאות בשיטת ניאו-הומונולוגיה? הטיפול בשיטת ניאו-הומונולוגיה הינו קצר יחסית ומבוסס על שיחות ביני ובינך. ההתקדמות נעשית על ידי משימות שבועיות ובמהרה נלמדים הכלים תוך כדי פעולה. בשלב הראשון אנו נייצב את האנרגיה לרמה של תפקוד. בשלב השני נעסוק בבניית כלים. בשלב השלישי, נתקדם אל עבר הצבה והשגה של הרצונות שלך. בממוצע, לאחר כ- 3 חודשים המטופל חוזר לאנרגיה מלאה. תוך 6-12 חודשים רוב מטופלי חווים שחרור מלא מן הדיכאון. אם יש דרך כזאת פשוטה לצאת מדיכאון, כיצד עדיין כל כך הרבה שסובלים? אנשים חוששים משינוי. המצב בו הם נמצאים הוא מצב מוכר )גם אם אינו נעים או נוח( ולכן, בעיניהם הוא עדיף על מצב לא ידוע שמציעים להם. חשוב להבין כי תמיד יש רווח משני בכל מצב בו אנו בוחרים להיות ולפעמים קשה לוותר על הרווח הזה. לאנשים שכל הזמן עסוקים בלקבל אהבה, הערכה, פידבק מהחברה דיכאון מקנה אפשרות להרבה צומת לב מהסביבה ואפשרות לנוח מהמרדף. ולכן כל מי שלא רוצה לעבוד קשה או פוחד לעשות שינוי בחייו, אכן נשאר בסבל המוכר. ההתחייבות שלכם היא לתרגל.???

19 מה עלות הטיפול? מחיר מפגש היכרות 400. במפגש זה אכיר אותך ואת הסיפור האישי שלך ותקבל ממני הסבר מפורט על התהליך שאנו הולכים לעבור. מחיר מפגש 350. במפגשים השוטפים שלנו אלמד אותך כלים מעשיים אשר ייתנו מענה לשיפור מצבך עד להחלמה. התשלום במזומן או בצ ק. איך אדע שהטיפול מתאים לי? זאת ההתחייבות שלי. כאשר אני מזהה שאין באפשרותי לעזור מכל סיבה שהיא, אני מחויב להודיע לך על כך. אם אתה לא מצליח - אני לא מצליח. האם השיטה מתאימה לכל אחד? ניאו-הומונולוגיה מתאימה לכל אחד, בכל גיל ובכל מצב. אני מטפל באנשים מגילאי 21 עד 120. השיטה עוסקת בהבנת המערכת האנושית הכוללת גוף, מוח ונפש המאחדת את כולנו. הטיפול נעשה בצורה של שיחות. הכלים פשוטים וישימים עבור כל אחד.??? אז מה הפתרון שאני מציע? ניאו-הומונולוגיה הינה השיטה היישומית והמקיפה ביותר שישנה כיום בכל הקשור לכיצד פועל מארג היחסים שבין הגוף, הנפש והמוח. השיטה תלמד אותך כיצד לנהל את האנרגיה שלך בצורה נכונה על מנת לשמור על בריאות גופך, מוחך ונפשך ולהעניק לך תחושה של איזון בחייך. 40 שנה חשבת שהדרך בה אתה צועד הינה הדרך הנכונה עד שנתקעת בקיר. את הקיר הזה אתה כבר מכיר היטב. אם לא תעשה שינוי- לא תגיעו לתוצאה אחרת. הפתרון הוא רכישת כלים מתאימים ושינוי בדפוסי ההתנהגות. אני מזמין אותך להרים טלפון ולקחת את הצעד הראשון לקראת השינוי החשוב ביותר בחייך.

20 בוא לרכוש כלים, קלים ופשוטים להתמודד עם הדיכאון, למצוא פתרונות ולהפוך את חייך לבריאים ושקטים. הכלים שאלמד אותך הינם ישימים תמיד ובכל מצב, ללא צורך שאהיה צמוד אליך כל הזמן. השינוי המחשבתי שתחווה ישרת אותך בכל תחומי החיים וכמובן שימנע ממך לפול בפחים שהיית רגיל אליהם ובכך תייצר מציאות חדשה עבור עצמך. מציאות בה אתה נינוח, שקט, מחייך וחשוב מכול בריא במוחך ובגופך. אם אתה מוכן לשינוי, אם נמאס לך להיות במצב דיכאוני, אל תחכה שמצבך יחמיר, התקשר לקבוע פגישת היכרות במחיר חד פעמי. מה האפשרויות ליצירת קשר אפשר לדבר איתי ישירות בנייד או לכתוב לי מייל ואחזור אליכם אם אתם רוצים עוד אינפורמציה אתם מוזמנים לאתר שלי: * הטיפול מתאים רק לאנשים שמעוניינים ומחויבים לבריאות שלהם, מספר מקומות מצומצם, רק מתאימים יתקבלו לתוכנית.

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס

דיאלוג מומחז בין מרטין בובר וקרל רוג'רס אני ואתה: בובר ורוג'רס תרגום ועיבוד: זמירה הייזנר Translated and adapted from The Martin Buber Carl Rogers Dialogue: A New Transcript with Commentary by Rob Anderson and Kenneth N. Cissna, published by

More information

Reflection Session: Sustainability and Me

Reflection Session: Sustainability and Me Goals: Participants will: identify needs in their home communities apply their sustainability learning to the conditions of their home communities design a sustainable project idea and evaluate the ideas

More information

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey?

Summing up. Big Question: What next for me on my Israel Journey? Summing up Goals: To facilitate feedback and debrief of the learning period To clarify and fix the Four Hatikvah Questions as the ongoing framework for approaching Israel To begin to concentrate participants

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 134 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 37 Translated from the Hebrew Sharf Translations Message sent From: Tomer Shohat

More information

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of

Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of Rules Game (through lesson 30) by Nancy Decker Preparation: 1. Each rule board is immediately followed by at least three cards containing examples of the rule. (Choose three cards appropriate to the lesson

More information

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace

Yetzer Shalom: Inclinations of Peace Yetzer Shalom: Inclinations of Peace by Rabbi Eh'bed Baw'naw (Christopher Fredrickson) 1 Introduction January 9 th of 2013 started my journey in a new facet of my faith. Being a Torah observant believer

More information

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009

WALTZ WITH BASHIR Brian J. Arnold Adaptation script for DVD Plus - English & Hebrew February 10, 2009 Adaptor's Notes: 1) This script is a composite of standard adaptation and formatting for the VoiceQ dubbing control system; this document is for reference only. Time codes should be accurate to the quicktime

More information

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E?

A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? A R E Y O U R E A L L Y A W A K E? ב ר ו ך א ת ה י י א לה ינ ו מ ל ך ה עו ל ם, ה מ ע ב יר ש נ ה מ ע ינ י ות נ ומ ה מ ע פ ע פ י Blessed are You, Hashem our God, King of the Universe, who removes sleep from

More information

5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם

5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם 5 הפחדים הגדולים בדרך להגשמה אישית וכיצד להתגבר עליהם להפוך את הפחד לדחף ולחיות חיי מימוש והגשמה עם דיאנה בן צבי מורת דרך להגשמה עצמית 1 תוכן העיניינים: הקדמה...3 קצת סיפור אישי... 4 פחד מכישלון מה אם

More information

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative

Hebrew Ulpan HEB Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Hebrew Ulpan HEB 011-031 Young Judaea Year Course in Israel American Jewish University College Initiative Course Description Hebrew is not only the Sacred Language of the Jewish people, but it is also

More information

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES

A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES A JEW WALKS INTO A BAR: JEWISH IDENTITY IN NOT SUCH JEWISH PLACES Sinning in Disguise Like people of all faiths, Jews sometimes do things or go to places they are not supposed to. This session is not about

More information

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact:

Patents Basics. Yehuda Binder. (For copies contact: Patents Basics Yehuda Binder (For copies contact: elissa@openu.ac.il) 1 Intellectual Property Value 2 Intellectual Property Rights Trademarks Copyrights Trade Secrets Patents 3 Trademarks Identify a source

More information

Chofshi.

Chofshi. Chofshi Chofshi For most Western democracies, the concept of freedom is central. One just needs to look at the anthems that inspire its citizenry to capture this point. From America s Star Spangled Banner,

More information

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of

Name Page 1 of 6. דף ט: This week s bechina starts at the two dots in the middle of Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, December 25, 2016 and we ll send it

More information

.וייח לש ןקחשהו יאמיבה,יאטירסתה אוה םדאה

.וייח לש ןקחשהו יאמיבה,יאטירסתה אוה םדאה 1 מודל האדם מאז סוף המאה התשע עשרה, בסך הכל לפני כ- 021 שנה, התחילו להתעסק לנו עם הראש. נולדה הפסיכולוגיה. עד אז נחשבנו לדברים ביולוגיים, אבולוציוניים, והנה הגיע פרויד, שאין ספק שכבודו במקומו מונח למרות

More information

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות.

קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. סריקה לרוחב פרק 3 ב- Kleinberg/Tardos קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט: גרף מכוון מ- s t ל- t ; אחרת.0 אם יש מסלול מכוון פלט: הערה: הגרף נתון בייצוג של רשימות סמיכות. קשירות.s,t V שני צמתים,G=(V,E) קלט:

More information

ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA)

ANNEXURE E1-1 FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) ANNEXURE "E1-1" FORM OF IRREVOCABLE STANDBY LETTER OF CREDIT PERFORMANCE OF CONTRACT (WHERE PRICES ARE NOT LINKED TO AN ESCALATION FORMULA) Dear Sirs, Re: Standby Letter of Credit No: Please advise the

More information

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ

חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של דר בועז כץ חידת קופרניקוס: למה חלפו 0222 שנה עד לגילוי שכדור הארץ מסתובב סביב השמש? הרצאה של ד"ר בועז כץ 110102.2. אהלן, לי קוראים בועז כץ 1 אני הצטרפתי פה לפקולטה לפיזיקה לפני שנתיים וחצי, אני אסטרופיזיקאי 1 אגיד

More information

מה זאת הצלחה? מבט מדעי על ההצלחה שלך

מה זאת הצלחה? מבט מדעי על ההצלחה שלך מה זאת הצלחה? מבט מדעי על ההצלחה שלך יורם יובל מכון המוח לחקר רגשות אוניברסיטת חיפה והמכון הפסיכואנליטי על שם אייטינגון ירושלים 2 האם כל אחד יכול להצליח? שאלה מורכבת ושנויה במחלוקת תלויה בשאלה "מה זאת,

More information

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 6 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, April 25,

More information

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director

NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL. Shavuot Nation JEWISH EDITION. Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director NATIONAL COUNCIL OF YOUNG ISRAEL Shavuot Nation JEWISH EDITION Compiled by Gabi Weinberg Teen Program Director Just Dress? Or is Tzniut something more? By Jacob and Penina Bernstein, Youth Directors at

More information

המבנה הגאומטרי של מידה

המבנה הגאומטרי של מידה התוכנה מאפשרת לרשום מידות מסוגים שונים בסרטוט, במגוון סגנונות ובהתאם לתקנים המקובלים. רצוי לבצע מתן מידות בשכבה המיועדת לכך. לכל מידה יש תכונות של בלוק. תהליך מתן המידות מתחיל תמיד מקביעת סגנון המידות.

More information

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First.

ASP.Net MVC + Entity Framework Code First. ASP.Net MVC + Entity Framework Code First 1 הקדמה בפרק הזה יוצג שימוש בFirst EntityFramework Code עבור ה use case הבאים : ASP.Net MVC ASP.Net Web API ASP.Net MVC + Scaffolding הערה : Framework Entity הוצג

More information

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict

Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict Female Combat Soldiers in the Israeli Defense Forces: Use of Force within the Israeli-Palestinian conflict June nd, 0 Shira Zaban and Marina Triner Political Science Department Hebrew University of Jerusalem

More information

Apple, keys, pen, pencils, pencilbox,(toy)elephant,( toy) boy, (toy) girl, ball

Apple, keys, pen, pencils, pencilbox,(toy)elephant,( toy) boy, (toy) girl, ball PRONOUNS: טריגר/ משחק פתיחה- המורה תביא לכיתה חפצים שונים ותראה אותם לכמה שניות לתלמידים ותכסה את החפצים. המורה תבקש מהתלמידים לשחזר את החפצים על פי זיכרון ותרשום את שמם על הלוח )מה שלא זכרו אח"כ המורה

More information

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5

FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO /2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 FILED: NEW YORK COUNTY CLERK 07/16/2014 INDEX NO. 652082/2014 NYSCEF DOC. NO. 102 RECEIVED NYSCEF: 07/16/2014 EXHIBIT 5 McLaughlin, Terence K. From: Sent: To: Cc: Subject: Follow Up Flag: Flag Status:

More information

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS

THINKING ABOUT REST THE ORIGIN OF SHABBOS Exploring SHABBOS SHABBOS REST AND RETURN Shabbos has a multitude of components which provide meaning and purpose to our lives. We will try to figure out the goal of Shabbos, how to connect to it, and

More information

טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה

טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה טיפ-טיפה טיפים והארות להתבגרות ולצמיחה אחות יקרה! בדברים שתקראי בחוברת שלפנייך תוכלי למצוא תשובות לשאלות שאולי שאלת את עצמך. אולי הדברים יעזרו לך גם לסדר את המחשבות שעוברות בראש, ולא תמיד אפשר לדבר, לשאול

More information

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b.

Name Page 1 of 7. This week s bechina starts on 26b, 29 lines from the bottom and ends at the end of 27b. Name Page 1 of 7 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, April 30,

More information

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7

מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 מבוא לתכנות ב- JAVA תרגול 7 שאלה )מועד א 2013( לפניך מספר הגדרות: תת מילה של המילה word הינה רצף של אותיות עוקבות של word פלינדרום באורך le היא מילה בעלת le אותיות שניתן לקרוא אותה משמאל לימין וגם מימין

More information

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times

ביצה דף. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Thursday, May 11,

More information

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket

A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket - New York Times Page 1 of 4 A Long Line for a Shorter Wait at the Supermarket Sam Baris directing customers at Whole Foods in Columbus Circle, where the

More information

רק אל תדברו איתי על דיאטות

רק אל תדברו איתי על דיאטות רק אל תדברו איתי על דיאטות ליאת )שפר( בן יעקב WWW.LI-AT.COM 1 תוכן עניינים הקדמה... 3 אני ליאת, נעים להכיר... 5 מדוע דיאטות נכשלות?...18 להזמין את המפלצת לארוחה...31 השד משמאל והמלאך מימין...36 טיפול טרנספורמטיבי

More information

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean?

ראש השנה דף. 1. A) Our משנה says,... שנראה בעליל בין שלא נראה בעליל.בין Based on this,פסוק what does the word עליל mean? Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the

שבות תחום מצוות עשה שזמן גרמא סמיכה תקיעה, שברים, תרועה. The אי ור of performing any מלאכה on Rosh HaShanah שופר in preparation of the A B C בס"ד Intro מסכת ראש השנה of דף לג learn בע"ה Today we will Some of the topics we will learn about today include: A discussion regarding the איסור of performing any forbidden for Rosh שופר on Yom

More information

GCSE MODERN HEBREW 8678/RH

GCSE MODERN HEBREW 8678/RH SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/RH Higher Tier Paper 3 Reading H Specimen Mark scheme June 209 V.0 2 MARK SCHEME GCSE MODERN HEBREW READING SPECIMEN Mark schemes are prepared by the Lead Assessment

More information

מונולוג גברים אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית אהבה קולומביאנית - עומר אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8

מונולוג גברים אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית אהבה קולומביאנית - עומר אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8 ים- - תוכן עניינים: מונולוג אהבה קולומביאנית - אורן... 3 אהבה קולומביאנית - עומר 4... אהבה קולומביאנית - עומר...6 2 אופוריה אלקנה...7 אופוריה - תומריקו... 8 אושפיזין - משה 9... אושפיזין - משה 2...10 אילת-עדן...11

More information

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8

ראש השנה דף ח. ששה עשר בניסן ראש השנה לעומר, ששה בסיון ראש השנה לשתי that says ברייתא quotes a גמרא.1 Our. Name Page 1 of 8 Name Page 1 of 8?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל 'נ marked, using the contact info above by Monday, August 14, 2017 and we ll send

More information

Parashat Shemot: Why Moshe?

Parashat Shemot: Why Moshe? Parashat Shemot: Why Moshe? Teacher s Guide Worksheets Teacher s Guide Introduction We often have the impression that Moshe was destined to become Moshe. He was born great and therefore rose to great heights.

More information

FAIL CONFR URE ONTING

FAIL CONFR URE ONTING CONFRONTING FAILURE Setting the Stage Harry Potter Author Addresses Harvard Class of 2008 Ihave wracked my mind and heart for what I ought to say to you today. I have asked myself what I wish I had known

More information

Genetic Tests for Partners of CF patients

Genetic Tests for Partners of CF patients Disclaimer: this presentation is not a genetic/medical counseling The Annual Israeli CF Society Meeting Oct 2013 Genetic Tests for Partners of CF patients Ori Inbar, PhD A father to a 8 year old boy with

More information

JUDAISM AND INDIVIDUALITY

JUDAISM AND INDIVIDUALITY JUDAISM AND INDIVIDUALITY Setting the Stage Self Reliance by Ralph Waldo Emerson There is a time in every man s education when he arrives at the conviction that envy is ignorance; that imitation is suicide;

More information

מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education

מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education שיתוף ומשחק : העתיד של לימוד מקוון Sharing and Playing: Serious Games and Collaboration in Online Education Sheizaf Rafaeli פרופ' שיזף רפאלי Sagy Center for Internet Research Univ. of Haifa http://rafaeli.net

More information

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION

WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION WHAT ATHEISM HAS LEARNED FROM RELIGION Setting the Stage Atheism 2.0 by Alain de Botton I don t think we have to make that choice. I think there is an alternative. I think there are ways of stealing from

More information

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק(

חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( חוק זכויות הסוכן חוק חוזה סוכנות )סוכן מסחרי וספק( התשע"ב - 2012 חברות וחברי לשכה יקרים, אני שמח להגיש לכם חוברת זו בה תמצאו את חוק זכויות הסוכן בנוסחו המקורי ואת תרגומו לאנגלית על ידי עו"ד שוש רבינוביץ,

More information

P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E

P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E P R A Y I N G F O R T H E I M P O S S I B L E What did you want to be when you were little? Has that changed? How would you define Impossible? Is there anything in this world that isn t possible? Have

More information

טו: and ends on the bottom of

טו: and ends on the bottom of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the contact info above by Sunday, January 29, 2017 and we ll send it back

More information

מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים,

מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים, אחוזים מושגים בסיסיים תלמידים והורים יקרים, לפניכם קובץ ובו מושגים בסיסיים בשאלות אחוזים. הקובץ מכיל 12 מושגים. רצוי לעבור על חומר הלימוד לפני המעבר על המבחנים. ניתן להדפיס קובץ זה כדי שיהיה לפני התלמיד/ה

More information

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור

זו מערכת ישרת זוית )קרטזית( אשר בה יש לנו 2 צירים מאונכים זה לזה. באותו מישור ניתן להגדיר נקודה על ידי זוית ורדיוס וקטור קארדינטת קטבית y p p p במישר,y הגדרנ נקדה על ידי המרחקים מהצירים. ז מערכת ישרת זית )קרטזית( אשר בה יש לנ צירים מאנכים זה לזה. באת מישר ניתן להגדיר נקדה על ידי זית רדיס קטר. (, ) הרדיס קטר מסתבב )נגד כין

More information

Theories of Justice

Theories of Justice Syllabus Theories of Justice - 56981 Last update 06-08-2014 HU Credits: 2 Degree/Cycle: 1st degree (Bachelor) Responsible Department: political Science Academic year: 2 Semester: 2nd Semester Teaching

More information

A-level MODERN HEBREW 7672

A-level MODERN HEBREW 7672 A-level MODERN HEBREW 767 PAPER 1 READING AND WRITING Mark scheme June 00 V1.0 aqa.org.uk Copyright 017 AQA and its licensors. All rights reserved. AQA Education (AQA) is a registered charity (registered

More information

NJ NCSY Winter Regional פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah

NJ NCSY Winter Regional פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah NJ NCSY Winter Regional 2015 פירסומי ניסא Publicizing the Miracle of Hanukah Question: It is Friday afternoon and Barry only has enough money to afford wine for Shabbat Kiddush or Hanukah candles which

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first.

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: מראיין: אריה כהן

פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: מראיין: אריה כהן שרח"," 1 פרוייקט העלאת יהודי סוריה ולבנון ראיון )1( עם הרב שלמה ביסו, בת-ים תאריך: 11.1.1111 מראיין: אריה כהן אריה כהן: הרב ביסו, בתחילת הראיון אבקש אותך קצת לספר על בית אבא, על הפעילות שלו, וקצת בנושא

More information

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה

CML כנס שנתי של מודעות ל- CML 4-6 לאוקטובר 2018, מלון רמדה, חדרה תפקידן של עמותות החולים במחקרים ואיסוף PRO סקר בינלאומי על הפסת טיפול ב- גיורא שרף מייסד ומנהל עמותת חולי CML מייסד ומנהל עמותת חלי"ל האור מייסד ומנהל עמותת הגג של כל עמותות ה- CML בעולם CML כנס שנתי של

More information

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of

Name Page 1 of 5. דף ז. This week s bechina begins with the fifth wide line at the top of Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Sunday, December 4,

More information

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול

Name Page 1 of 5. ,דף ד: This week s bechina starts at the bottom of שיר של חול Name Page 1 of 5 לימוד מסכת ביצ מוקדש לע''נ בחור יעקב יצחק ע'' ב''ר בנימין סענדראוויטש ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזר (גמרא of the :דף times.בל 'נ marked, using the

More information

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find

Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Practical Session No. 13 Amortized Analysis, Union/Find Amortized Analysis Refers to finding the average running time per operation, over a worst-case sequence of operations. Amortized analysis differs

More information

65 השפעה. (בואי קבוצה שלנו/טוצ'קה)

65 השפעה. (בואי קבוצה שלנו/טוצ'קה) 44. לגלות את העולמות 45 שומעים. האם אתם 46. ריטלין 47. זמן ישראלי 48 השמיים. נפתחים 49 האחרון. הדור 50 מה. כולם רוצים 51 תקופה. סוף של 52. בוקר אור 53. כולנו ביחד 54. עבדים 55 הטעם. מה בחיים? 56 הדמעות.

More information

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת.

תצוגת LCD חיבור התצוגה לבקר. (Liquid Crystal Display) המערכת. 1 (Liquid Crystal Display) תצוגת LCD בפרויקט ישנה אפשרות לראות את כל הנתונים על גבי תצוגת ה- LCD באופן ברור ונוח. תצוגה זו היא בעלת 2 שורות של מידע בעלות 16 תווים כל אחת. המשתמש יכול לראות על גבי ה- LCD

More information

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a

ראש השנה דף. a) the עדים that come first are examined first. b) the גדול שבהן are examined first. Answer: a Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 5?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

נושא החודש רגשות מטרידים

נושא החודש רגשות מטרידים נושא החודש אתר "בודהיזם בישראל" הוקם בהתנדבות ומציג מגוון של פעילויות בודהיסטיות מכל הזרמים המתקיימות בישראל וכן ספריית מאמרים בעברית על נושאים בודהיסטיים. בכתב העת שלפניכם, אשר מוקדש בכל פעם לנושא אחר,

More information

The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives

The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives בס"ד David Jay Derovan Ramat Beit Shemesh The First Heroes in Sefer Shemot: The Midwives This Dvar Torah is based on an essay by HaRav Cha yim Ya akov Goldvicht, "ל,ז the late Rosh Yeshiva of Yeshivat

More information

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה

מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה כנס חינוך משנה מציאות מכון מופ"ת המכללה ע"ש דוד ילין מיהו המורה הנושר? מאפיינים דמוגרפיים,תעסוקתיים ומוסדיים של הנשירה מהוראה ד"ר רינת ארביב-אלישיב ד"ר ורדה צימרמן 1 מבוא נשירת מורים היא תופעה חברתית המתרחבת

More information

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our

ראוהו בית דין וכל ישראל נחקרו העדים ולא הספיקו לומר מקודש עד שחשיכה הרי זה מעובר says, משנה.1 Our Name Email or Phone # (needed on 1 st page only) Page 1 of 6?בחינה times 1 st :דף of the חזרה (גמרא (if no indication, we ll assume Open גמרא Place an X if Closed.בל'נ marked, using the contact info above

More information

דן רוגל ועוד קצת )נכתב בספטמבר, 2012(

דן רוגל ועוד קצת )נכתב בספטמבר, 2012( דן רוגל לוחמת יבשה )לח י( - שלי ועוד קצת 1985 1963 )נכתב בספטמבר, 2012( Dan Rogel My Land Warfare תודה לאורי רכב על הערותיו. סליחות כנות מכל מי שלא הזכרתי אותו בשמו. ישראל, 2013 ISBN: 978-965-91855-2-8

More information

מכשיר שמיעה דברים שצריך לדעת לפני פגישת הייעוץ והתאמת מכשיר השמיעה

מכשיר שמיעה דברים שצריך לדעת לפני פגישת הייעוץ והתאמת מכשיר השמיעה חוברת הכנה לפגישת יעוץ והתאמת מכשיר שמיעה דברים שצריך לדעת לפני פגישת הייעוץ והתאמת מכשיר השמיעה אם מעולם לא נפגשת עם קלינאי תקשורת בנושא שמיעתך, בוודאי את/ה תוהה מה קורה בפגישה שכזו. מצפה לך פגישה נעימה

More information

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל "קריאת גרפים" בשאלון 801 שבאתר 116

קריאת גרפים. לצפייה בפתרון בווידאו לתרגילים שבחוברת, כנסו ל קריאת גרפים בשאלון 801 שבאתר  116 קריאת גרפים באתר "עגורים" מופיע סרטון המציג פתרון מלא לכל תרגיל מפרק זה. כנסו באתר לשאלון 801 לפרק "קריאת גרפים" ושם תוכלו למצוא את כל הסרטונים המציגים פתרון לתרגילי המאגר המופיעים בחוברת. בהצלחה!!! 116

More information

1. דרך חברות השמה / הד האנטרים 2. דרך האינטרנט אתרי חברות, לוחות דרושים ורשתות חברתיות.

1. דרך חברות השמה / הד האנטרים 2. דרך האינטרנט אתרי חברות, לוחות דרושים ורשתות חברתיות. תהליך ההשמה המדריך למחפש העבודה המתחיל! מאז שנכנסתי לעסקי ההשמות מצאתי את עצמי נותנת את הנאום הזה כמעט בכל פגישה או טלפון ראשוני עם מועמד, בעיני דברים אילו הם קריטיים לניהול תהליך השמה מוצלח, ישבתי וכתבתי

More information

ביצה דף לז. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times ?לא מטפחין ולא מספקין ולא מרקדין (D

ביצה דף לז. ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times ?לא מטפחין ולא מספקין ולא מרקדין (D Name Page 1 of 5 ***Place an X if Closed גמרא (if no indication, we ll assume Open חזרה (גמרא of the :דף times Please email or fax your completed בחינה using the contact info above by Tuesday, July 4,

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 50. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Higher Tier Paper 1 Listening H Specimen 2019 Morning Time allowed: 45 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The pauses

More information

יש לי ילד אחר על הורות לילדים לקויי למידה, קשב וריכוז, מינקות ועד בגרות עירית חגי ויהודה חגי

יש לי ילד אחר על הורות לילדים לקויי למידה, קשב וריכוז, מינקות ועד בגרות עירית חגי ויהודה חגי יש לי ילד אחר עירית חגי ויהודה חגי יש לי ילד אחר על הורות לילדים לקויי למידה, קשב וריכוז, מינקות ועד בגרות עירית חגי ויהודה חגי I HAVE A DIFFERENT CHILD Irit Hagai & Yehuda Hagai עריכה: ד"ר טלי וישנה

More information

הסיפור החברתי כלי חינוכי-טיפולי להקניית התנהגויות מקובלות חברתית לילדים עם ליקויי תקשורת

הסיפור החברתי כלי חינוכי-טיפולי להקניית התנהגויות מקובלות חברתית לילדים עם ליקויי תקשורת הסיפור החברתי כלי חינוכי-טיפולי להקניית התנהגויות מקובלות חברתית לילדים עם ליקויי תקשורת ענת מאירי "אינני יודעת מה עוד אפשר לעשות עם חנה'לה ", 1 אמרה לי בתסכול מורה בכיתת תקשורת. "כבר שנתיים שאנחנו מחפשות

More information

הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום. פתיחה 12 min. min. min. min פתיחה. Copyright 2015

הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום. פתיחה 12 min. min. min. min פתיחה. Copyright 2015 1 U n t er r ich t splan חיבור וחיסור זוויות :Altersgruppe כיתה ד, כיתה ה :Online-Ressourcen מכל זווית אפשרית פתיחה הצגת המשחק תלמידים משחקים סיום 1 min 20 min 1 2 min 1 2 min מטרות לימודיות להתנסות במודל

More information

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH?

WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? WHAT IS THE PSHAT OF A METAPHORICAL MITZVAH? G-D: DON T SEETHE A KID IN IT S MOTHER S MILK! (Shemot 23:19) Mosheh: I see You forbid us to cook the meat of any domestic mammal in the milk of any domestic

More information

Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits

Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits Teaching Halakha and Respecting Student Autonomy Source Sheet Rahel Berkovits I. Halakha Puts People Off 1) Rina: I was put in touch with a mentor before I got here if I had any questions, who was a student

More information

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S

T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S T H E S U N F L O W E R L I M I T S T O F O R G I V E N E S S Time needed Age range Background of teen Set up 30 mins Any teen Any background Classroom style Goals: The Jewish approach to forgiveness,

More information

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב

הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב בינה מלאכותית ומהפיכת הטכנולוגיה בחינוך ד ר קובי גל אוניברסיטת בן גוריון בנגב מעבדות -אתמול ד"ר קובי גל מעבדות -היום ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -אתמול ד"ר קובי גל למידה בקבוצות -היום ד"ר קובי גל הזדמנות

More information

רחלי אלדין - סיפור ***

רחלי אלדין - סיפור *** רחלי אלדין - סיפור הסיבה השלישית היא הקללות. הן נשפכות ממנה כמו מצינור דולף כל הזמן. לפעמים זה זרזיף מתון, למשל כשקונים אוכל, ולפעמים זה מטח. אז אני לא אומר לה. 'תם מבינים? לא צריך את זה. אז אנחנו ממשיכים

More information

לעילוי נשמת משה בן ויקטוריה אברהם בן אדלה אדלה בת אסטריה יהודית בת מרים פרשת שמות

לעילוי נשמת משה בן ויקטוריה אברהם בן אדלה אדלה בת אסטריה יהודית בת מרים פרשת שמות Rabbi Mansour 2010 Shabbat Morning class This class was attended by Mr. Moises Saba, who loved the words of Torah and especially the classes of the Rabbi. The class and its notes are dedicated Leilui Nishmat

More information

HANDLE WITH CARE JASON ODELL WILLIAMS CHARLOTTE COHN HEBREW WRITTEN BY DRAMATISTS PLAY SERVICE INC.

HANDLE WITH CARE JASON ODELL WILLIAMS CHARLOTTE COHN HEBREW WRITTEN BY DRAMATISTS PLAY SERVICE INC. HANDLE WITH CARE BY JASON ODELL WILLIAMS HEBREW WRITTEN BY CHARLOTTE COHN DRAMATISTS PLAY SERVICE INC. HANDLE WITH CARE Copyright 2015, Jason Odell Williams All Rights Reserved CAUTION: Professionals and

More information

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary.

Information The marks for questions are shown in brackets. The maximum mark for this paper is 40. You must not use a dictionary. SPEIMEN MTERIL GSE MODERN HEREW Foundation Tier Paper 1 Listening F Specimen 2019 Morning Time allowed: 35 minutes (including 5 minutes reading time before the test) You will need no other materials. The

More information

God will Provide the Lamb

God will Provide the Lamb God will Provide the Lamb by Nehama Leibowitz z l The story is familiar to us all. We know the nature of the appeal answered by the single, trisyllabic, Hebrew word hineni (here-i-am) of Abraham. We are

More information

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך

מבחן באנגלית בהצלחה הצלחה!!! שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: שם מרכז מנהל מרכז השכלה: תאריך בדיקת המבחן: כל הזכויות שמורות למשרד החינוך מדינת ישראל משרד החינוך מינהל חברה ונוער מבחן באנגלית שם פרטי: שם משפחה: מס' תעודת זהות: תאריך: מנהל מרכז השכלה: שם: שם מרכז ההשכלה /מוסד : ציון: תאריך בדיקת המבחן: כולה שהמערכת מוסרית, ומוסרית ערכית רואים

More information

היכרות עם פגישות אנ-איי עלון מס' HE 29

היכרות עם פגישות אנ-איי עלון מס' HE 29 היכרות עם פגישות אנ-איי עלון מס' HE 29 אם זאת ההיכרות הראשונה שלכם עם אנ-איי, או אם אתם חושבים לבוא לפגישת מכורים אנונימיים בפעם הראשונה, אולי כדאי לדעת קצת על מה שמתרחש בפגישות שלנו. המידע שניתן להלן

More information

Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department

Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department Yeshiva University Stern College for Women Hebrew Language Department Please answer the following questions before you begin working on your placement test: A. Personal Details Name: Date: Phone: Email

More information

May 26, 1967 Minutes of an Extended Meeting of the Ministerial Committee on Security Issues

May 26, 1967 Minutes of an Extended Meeting of the Ministerial Committee on Security Issues Digital Archive International History Declassified digitalarchive.wilsoncenter.org May 26, 1967 Minutes of an Extended Meeting of the Ministerial Committee on Security Issues Citation: Minutes of an Extended

More information

"הדבר היחיד הגרוע מזה שידברו עליך, הוא שלא ידברו עליך." -אוסקר ווילד

הדבר היחיד הגרוע מזה שידברו עליך, הוא שלא ידברו עליך. -אוסקר ווילד י"ז תשע"ג 1 2112 כסליו שבת דצמבר תומר שביד על כסף ואושר תקציר של קטע שאבא שלי כתב )מי שרוצה מוזמן לבקש ממני את הקטע המלא(: לאחר הצלצול השלישי ערן קם ופתח את הדלת. אלי הגיע. הוא בירך אותו לשלום והזמינו

More information

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine

כנס את תבואתו - He harvested the produce of his grapevine He harvested the produce of his grapevine כנס את תבואתו - Overview The משנה states that in a שדה האילן it is possible to make a חזקה with just three harvests; namely, grapes, olives and figs (in that order).

More information

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא:

עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: שאלה 1 עץ תורשה מוגדר כך:שורש או שורש ושני בנים שכל אחד מהם עץ תורשה,כך שערך השורש גדול או שווה לסכום הנכדים(נכד-הוא רק בן של בן) נתון העץ הבא: 99 80 50 15 40 34 30 22 10 13 20 13 9 8 א. ב. ג. האם העץ

More information

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names.

Advisor Copy. Welcome the NCSYers to your session. Feel free to try a quick icebreaker to learn their names. Advisor Copy Before we begin, I would like to highlight a few points: Goal: 1. It is VERY IMPORTANT for you as an educator to put your effort in and prepare this session well. If you don t prepare, it

More information

52 AMITTAH SHEL TORAH

52 AMITTAH SHEL TORAH HEADING 51 of Plato and Aristotle, the philosophical concept of God that is removed from this world. They know of a creator, but not of a Master of this world and a Father to His people. The descendents

More information

אנא, אם את\אתה אוהב\ת את הספר הזה בבקשה יידע\י אותי, ע"י השארת סקירה או חוות דעת.

אנא, אם את\אתה אוהב\ת את הספר הזה בבקשה יידע\י אותי, עי השארת סקירה או חוות דעת. לחובב י דן בראון 1 תודה, תודה רבה לך על קריאת ספר זה. חשוב מאוד לי לדעת מה את\אתה חושב\ת עליו. אנא, אם את\אתה אוהב\ת את הספר הזה בבקשה יידע\י אותי, ע"י השארת סקירה או חוות דעת. האימייל שלי gmail.com@ the10losttribes

More information

תוצאות סקר שימוש בטלפון

תוצאות סקר שימוש בטלפון מכון שריד שירותי מחקר והדרכה בע"מ Sarid Institute for Research and Consultation LTD תוצאות סקר שימוש בטלפון חכם בקרב ילדים מבוסס על פאנל "סמול טוק" פאנל ילדים ינואר 2015 מכון שריד מתמחה במתן פתרונות יישומיים

More information

Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace

Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace Water Security in the Middle East Source of Tension or Avenue for Peace Gidon Bromberg, Yana Abu Taleb Co-Directors EcoPeace Middle East Woodrow Wilson Center About EcoPeace Middle East Environmental peacemaking

More information

WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים

WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים תמיר ליאון WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים בתחילת השבוע האחרון שאל הרמטכ"ל בכנס פנימי: כיצד קורה הדבר שהמפי"ם לא יודעים מה מתרחש בפלוגות שלהם? שאלה זו מעלה את אחד ההיבטים הפרקטיים של החייל החדש, זה

More information

WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים

WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים WEST POINT דופקים בדלת מפקדי המסכים תמיר ליאון, אנתרופולוג יישומי, מכון אתוס ספטמבר 9002 בתחילת השבוע האחרון שאל הרמטכ"ל בכנס פנימי כיצד יתכן שהמפי"ם לא מודעים למתרחש בפלוגותיהם? מציאות זו היא תולדה של

More information

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה

הקיטסיגול הרבחה יעדמל בלושמה גוחה ניהול מערכות תובלה ושינוע זרימה ברשת עץ פורס מינימאלי Minimal Spanning Tree הבעיה: מציאת חיבור בין כל קודקודי גרף במינימום עלות שימושים: פריסת תשתית אלגוריתם חמדן (Greedy) Kruskal(1956) Prim(1957) השוואה

More information

SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH F+H. Paper 4 Writing (Foundation and Higher) Specimen Mark scheme. June 2019 V1.0

SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH F+H. Paper 4 Writing (Foundation and Higher) Specimen Mark scheme. June 2019 V1.0 SPECIMEN MATERIAL GCSE MODERN HEBREW 8678/WF+WH Paper 4 Writing (Foundation and Higher) F+H Specimen Mark scheme June 2019 V1.0 Mark schemes are prepared by the Lead Assessment Writer and considered, together

More information

תורשכ ירפס לכ ץבוק " ב י קלח יללכ רעש

תורשכ ירפס לכ ץבוק  ב י קלח יללכ רעש בס"ד קובץ כל ספרי כשרות י"ב חלק שער כללי הו"ל בחמלת ה' עלי בזכות אבותי ורבותי הקדושים זי"ע הק' שלום יהודה גראס, אבדק"ק האלמין יצ "ו חלק י "ב 4 ספרים ספר א': הפקעת שערים חלק א': קול קורא'ס שיצאו לאור נגד

More information